Street art - Gate kunst


Det har oppstått en ny form for grafitti de seneste årene. I USA ble det dannet en egen gruppe av strikkeglade damer - knit grafitti crew - i 2005. De kaller seg Knitta please og de dekorerte både statuer, parkometere, sykkelstativer og bilantenner med sine strikkede og heklede kunstverk. På deres egen side:
http://www.magdasayeg.com/knitta_please_gallery.html kan man se at de også har reist utenfor sine egne landegrenser.

De har også inspirert andre til å ta pinnene fatt og gate-dekorere selv også.
Må si jeg får lyst til å snike meg ut i nattemørket selv også, for litt av vitsen med det hele er visst at ingen skal se hvem som utfører "grafittien". Hvem vet, kanskje blir dette en trend også i Norge.

3 kommentarer:

  1. Skikkelig artig! Flott er det, synes jeg;) Mange gode tips her:D

    Ha en fin kveld og klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Jeg har faktisk vurdert å bruke alt Hemmelig Uvenn garnet til å dekorere et tre eller to :-)
    Men dette var kjempelekkert.

    SvarSlett
  3. Eh, det har vært en trend en stund allerede. Ikke så lang tid, og det fins til og med egen blogg.
    Just sayin'

    SvarSlett

Ulla-Bella blir kjempeglad for dine hyggelige kommentarer:)